REGULAMIN

§ 1. CEL

Otwarte Mistrzostwa w Ratownictwie w Ramach Kwalifikowanej Pierwszej Pomocy są formą sprawdzenia umiejętności ratowniczych w zakresie KPP

Cele szczegółowe :

  1. Sprawdzenie poziomu  umiejętności uczestników Mistrzostw w zakresie ratownictwa.
  2. Zachęcanie do intensywnego szkolenia z zakresu ratownictwa, zmierzającego do skutecznego prowadzenia akcji ratowniczych.
  3. Podnoszenie kwalifikacji poprzez rywalizację.
  4. Popularyzacja ratownictwa medycznego wśród społeczeństwa.
  5. Doskonalenie umiejętności ratowniczych poprzez wymianę doświadczeń w zakresie akcji        ratowniczych.
  6. Edukacja lokalnej społeczności w zakresie pierwszej pomocy.
  7. Integracja służb, stowarzyszeń i organizacji związanych z ratownictwem.

§ 2. ORGANIZATORZY I PARTNERZY

Organizatorzy:

  1. Hufiec ZHP Powiatu Włocławskiego
  2. Łukasz Bińkowski „FANTOMAN”

Partnerzy:

  1. OSP Choceń
  2. Harcerski Klub Ratowniczy „Echo”
  3. Urząd Gminy w Choceniu

§ 3. MIEJSCE I TERMIN

  1. Termin Mistrzostw: 15.07.2023 r.
  2. Mistrzostwa odbywają się na terenie powiatu włocławskiego, nad jeziorem Borzymowskim w miejscowości Choceń (Gmina Choceń).

§ 4. KIEROWNICTWO MISTRZOSTW

  1. Sztab Mistrzostw kieruje przebiegiem zawodów.
  2. Sztab Mistrzostw wyłoniony jest przez przedstawicieli organizatorów
  3. W skład Sztabu wchodzą:
  • Kierownik  – Piotr Jankowski
  • Zastępca kierownika – Katarzyna Jankowska
  • Kierownik merytoryczny – Łukasz Bińkowski
  • Sekretarz – Katarzyna Drzewiecka
  • Biuro zawodów – Katarzyna Gawrysiak
  • Logistyk ­– Tomasz Sikorski
  • Kwatermistrz – Michał Ryniec
  • Promocja, zastępca kierownika merytorycznego – Justyna Paprocka

4. Kierownik mistrzostw razem z kierownikiem merytorycznym mistrzostw odpowiadają za sprawność organizacyjną i logistyczną, oraz merytoryczne przygotowanie zadań realizowanych przez uczestników Mistrzostw.

5. Kierownik merytoryczny decyduje o sporach i skargach.

6. Kierownik mistrzostw sprawuje pieczę nad sprawnym przebiegiem zawodów.

§ 5. KOMISJA SĘDZIOWSKA

  1. Organizatorzy powołują Sędziego Głównego, a na jego wniosek powołuje się Sędziów Mistrzostw tworzących Komisję Sędziowską.
  2. W skład Komisji Sędziowskiej wchodzą:
  • Sędzia Główny – Łukasz Bińkowski
  • Kierownik Mistrzostw – Piotr Jankowski
  • Sędziowie Konkurencji oraz Sędziowie Pomocniczy
  • Sekretarz Mistrzostw – Katarzyna Drzewiecka

§ 6. UDZIAŁ I WARUNKI UCZESTNICTWA W MISTRZOSTWACH

  1. Zgłoszenia do udziału w Mistrzostwach przyjmowane są poprzez formularz zgłoszeniowy, a wszelkich informacji udziela:

Katarzyna Gawrysiak (biuro mistrzostw) – 723 416 933

Piotr Jankowski (kierownik mistrzostw) – 723 256 445

Adres e-mail: mistrzostwakpp@zhp.net.pl

2. Organizatorzy przyjmują zapisy zespołów do Mistrzostw do dnia 30.06.2023 r. Liczba miejsc jest ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń potwierdzonych wpłatą składki.

3. Za udział w mistrzostwach należy opłacić składkę zadaniową w wysokości 250 zł od zespołu (nie zależnie od ilości osób w grupie – max 4).

Składkę trzeba wpłacić do dnia 30.06.2023 r. na konto Hufca ZHP Powiatu Włocławskiego:

Bank Spółdzielczy w Koronowie , nr konta – 84 8144 0005 2011 0112 3393 0003 (w tytule prosimy wpisać nazwę patrolu).

4. Kierownik zespołu ratowniczego to osoba wybrana wspólnie przez zespół. Jest on wybrany przed rozpoczęciem zawodów i pozostaje nim do zakończenia zmagań.

Kierownik zespołu ratowniczego musi posiadać przy sobie telefon komórkowy w celu komunikacji z organizatorami.

Kierownikiem może zostać tylko osoba pełnoletnia, która sprawuje opiekę nad całością zespołu. Minimalny wiek osób biorących udział w Mistrzostwach to 16 lat. Osoby niepełnoletnie muszą okazać organizatorowi zgodę rodziców lub prawnych opiekunów na udział w zawodach. 

5. Każdy etap na poszczególnych stacjach składa się z następujących elementów:

  • wykonania procedur ratowniczych na miejscu wynikających z charakteru zadania,
  • dodatkowych zadań.

6. Mistrzostwa odbywają się na drogach i miejscach publicznych oraz na terenie zamkniętym, dlatego uczestnicy są zobowiązani do zachowania szczególnej ostrożności oraz do przestrzegania przepisów prawa.

7. Liczba osób w zespole –  do 4 osób. Żaden z członków patrolu nie może pracować w zawodach medycznych.

8. Numery startowe zostaną nadane na początku zawodów.

9. Każdy z zespołów otrzyma tabelę kolejności konkurencji.

10. Na starcie każdy zespół otrzyma kartę zadania oraz tabelę czasów na dotarcie i wykonanie zadania.

11. Na starcie każdego etapu zespół musi zgłosić się w wyznaczonym czasie; niestawienie się grozi dyskwalifikacją na danej stacji. Jeśli spóźnienie wynika z winy organizatorów, lub nagłego zdarzenia losowego, punkt ten nie ma zastosowania.

12. Na wykonanie każdego zadania wyznaczono określony czas (10 minut). Na 2 minuty przed końcem czasu wyznaczonego na wykonanie zadania sędzia poinformuje o tym załogę. Po upływie czasu przeznaczonego na wykonanie zadania zespół opuszcza stacje niezależnie od stopnia wykonanych czynności ratowniczych.

13. Czas jest liczony od momentu otrzymania ustnej informacji od sędziego. Przed rozpoczęciem zadania patrol otrzymuje notatkę z opisem scenki (zadania). Na zapoznanie się z treścią jest określony czas – 1 minuta.

14. W czasie oceny poszkodowanego przyjmuje się parametry rzeczywiste tzn. te które uczestnik jest w stanie ocenić na fantomie/pozorancie. Wyjątek stanowi sytuacja gdy sędzia sam wskaże poszczególne parametry życia i stanu pacjenta (np. ilość oddechów, kolor skóry itp.).

15. Wszystkie zabiegi mogące naruszyć przerwanie tkanek bądź ich uszkodzenie (ucisk klatki piersiowej itp.) można wykonywać jedynie na manekinach.

16. Zespoły są zobligowane do wykonywania poleceń sędziów.

17. W miejscy wykonywania zadań ratowniczych mogą znajdować się jedynie sędziowie , zespół oraz osoby związane z obsługą i organizacją mistrzostw.

18. Punktacja każdego zadania będzie opierać się na tabelach oceny do wglądu po zakończeniu mistrzostw.

19. Klasyfikacja końcowa jest oparta na sumie punktów zdobytych przez zespół podczas wykonywania wszystkich zadań, po odjęciu punktów karnych.

20. Wyposażenie w sprzęt i materiały medyczne powinno zawierać: Torbę PSP R1 wraz z aktualnym wyposażeniem zgodnie ze standardem podmiotu KSRG. Pozostały niezbędny sprzęt na danych punktach zapewniają organizatorzy.

21. W przypadku braku wyposażenia koniecznego do przeprowadzenia zadania, zespół nie otrzymuje punktów za tę część zadania, która wymaga użycia danego wyposażenia (z wyjątkiem konkurencji, w których organizator zapewnia sprzęt).

22. Jeśli częścią zadania jest przygotowanie poszkodowanego do transportu, należy to zrobić tak jak w rzeczywistej sytuacji.

23. Organizatorzy nie ponoszą odpowiedzialności za uszkodzenie lub utratę sprzętu przez zespół.

24. W czasie Mistrzostw obowiązuje bezwzględny zakaz spożywania alkoholu i innych substancji mogących mieć wpływ na stan świadomości.

25. Dodatkowe informacje (nie zawarte w regulaminie) będą rozpatrywane przez komisję sędziów odwoławczych.

26. Konkurencje będą oceniane wg wytycznych Europejskiej Rady Resuscytacji, w tym: BLS AED (automatyczna defibrylacja zewnętrzna dzieci i osób dorosłych), postępowanie w urazach ciała (ITLS, z uwzględnieniem zaleceń ministra zdrowia dotyczących kwalifikowanej pierwszej pomocy).

§ 7. ŚWIADCZENIA ORGANIZATORA

W ramach kosztów uczestnictwa w Mistrzostwach Organizator zapewnia:

a/ wodę mineralną oraz wyżywienie załóg w trakcie Mistrzostw,

b/ opiekę medyczną,

c/ obsługę techniczną.

d/ ubezpieczenie NNW

§ 8. ZGŁOSZENIA

  1. Zgłoszenia zespołu do Mistrzostw, należy dokonać przez formularz dostępny na stronie mistrzostwakpp.chocen.pl w terminie ogłoszonym przez Organizatora.
  2. Zespół otrzymuje od Organizatora potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia do Mistrzostw.

§ 9. PROTESTY

1. Kapitan startującej załogi składa Protest pisemnie do Sędziego Głównego, niezwłocznie po zakończeniu wszystkich konkurencji.

2. Aby wnieść protest należy wpłacić kaucję w wysokości 200 zł. Kaucja będzie zwracana w przypadku pozytywnie rozstrzygniętego protestu.

3. Sędzia Główny, Sędzia danej konkurencji oraz Sędzia pomocniczy  rozpatrują protest i ich decyzja jest ostateczna. Sędzia Główny ma prawo przywrócić odebrane punkty, gdy:

a/ przerwanie konkurencji nastąpiło z przyczyn leżących po stronie Organizatora,

b/ zostanie uznany protest dotyczący przebiegu lub prowadzenia konkurencji.

§ 10. KLASYFIKACJA

1. Zwycięzcą mistrzostw jest zespół, który otrzyma największą liczbę punktów.

2. W sytuacji gdy doszło do uzyskania takiej samej ilości punktów o zwycięstwie decyduje średnia punktów z konkurencji najwyżej i najniżej ocenionej przez poszczególny zespół.

3. Ogłoszenie wyników i nagrodzenie zespołów nastąpi podczas zakończenia mistrzostw.

§ 11. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

1.Uczestnicy biorą udział w Mistrzostwach mając świadomość zagrożeń.

2. Organizatorzy nie ponoszą odpowiedzialności za szkody i wypadki spowodowane przez uczestników Mistrzostw.